måndag 28 april 2008

ÄNTLIGEN!!

Efter lång tid av övertalning så har jag äntligen lurat en ambulanskollega att hjälpa mig med utbildningen av övriga kollegor i avancerad hjärt/lungräddning. Nu ska hon utbildas i lite av varje, sen ska vi på konferens i Stockholm! Welcome, parteneeer!

3-åringen var just färdig med sin middag förut, orkade inte riktigt äta upp allt. När vi satt där frågade hustrun om vi ville ha efterrätt, men jag var så proppmätt så jag tyckte att vi kunde smälta maten en stund innan vi gav oss på den.
3-åringen: "- Men jag vill ha efterrätt. Nu, pappa!" Hon såg på mig med DEN DÄR blicken igen,
Pappan: "-Men Lovisa, du var ju mätt! Vi smälter maten en stund så kan vi ta efterrätt sen."
Hon tittar på mig en stund, sen börjar hon frenetiskt banka på matresterna på sin tallrik med sin sked. Plötsligt tittar hon upp:
"- Sådär, är maten smält nu?"

Smälla, smällt, smält. Dagens grammatiklektion genomförd!

/Tony

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer mycke roligt ur barnen. Min dotter tillika Erikas gudbarn var väl ca två år när hon stod och såg ut genom köksfönstret. Mamman dvs jag stod vid spisen(nu garvar du va?)Plötsligt hör jag henne säga:
-Näää, ingen kattävel.
Det var jäkligt skoj för mig att höra, för hon hade nog hört mig skrika KATTJÄVLAR!!!ett antal gånger.
återigen GYTTORP!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Hahaha! Jo, dom är fantastiskt roliga! Synd bara att man glömmer allt så jädra fort...

:-)

Anonym sa...

Hon ær den absolut søtaste och bæsta som finns!!
Jag vet inte hur många gånger jag førsøkt ringa henne nu och hon sæger: "Inte nu,, jag ær lite upptagen..."
Jag ær bara en stackars storasyster som saknar sin lillasyster, men hon verkade inte særskilt road øver att jag ringde.

Tænk att en sån gammal gubbe lyckats få igång såna diskussioner på en blogg- att du hade så intressanta saker att berætta.
Bra jobbat pappsen!

Anonym sa...

Uppdatera nu... så vi får veta vad som händer i Arviktrakten...

Ocean Group sa...

Bra jobbat, fortsätt med det.