fredag 4 april 2008

Blondiner.....


Sitter verkligen intelligensen i hårfärgen? Anläggs anlagen för hårfärg strax efter kroppen har bestämt hur hjärnan ska fungera? Eller är det en myt.... Sanningen att säga så vet jag inte. Jag känner smarta blondiner, men de kan ju faktiskt ha färgat håret. Jag känner mindre begåvade brunetter också, men de kan ju faktiskt också ha färgat håret.
Jag satt på järnvägsstationen i Arvika för några år sen och väntade på ett tåg. Det var tidig morgon, och det satt några tjejer i 15-16årsåldern och diskuterade lite bredvid. Ett ankommande tåg stannar till utanför, och en söt brunett kommer in. De andra tjejerna känner henne uppenbarligen, och utbrister:
- Men Guuud, vad har du gjort med håret?! Den ankommande brunetten svarade:
-Jaa, nu har jag pluggat som f-n för det här provet, och jag fattar ingenting. Det fanns bara en sak kvar att göra, jag färgade håret mörkt!



I serien om kollegorna finns också en tankeväckande episod. Vi satt på konferens ett helt gäng om 15-20 personer på mitt hotellrum (det var verkligen fullt!). Det var ett ganska bra kalas under uppblåsning, och stämningen var hög. En av tjejerna, en äkta blondin, hade jag tidigare under dagen berättat en historia för.
- Hur knäcker man lättast näsbenet på en blondin?
-???
-Man viftar med snoppen under glasbordet!

Historien i sig själv är kul, men den blir bättre.....
Plötsligt viftar blondinen med handen inne på hotellrummet för att få tyst på oss andra.....
-Jag ska berätta en historia för er! Det blev tyst i rummet, och hon fortsatte;

-Vet ni hur man lättast får sätta på en blondin?
(fortfarande tyst, spänd förväntan på upplösningen....)
-????
-Man knäcker näsbenet på henne!

Vansinnigt roligt när man kunde ursprungshistorien, vilken jag förmedlade till kamraterna på rummet.

Tror jag blondiner är korkade? Nej, verkligen inte..... men ganska roliga!

/Tony

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen kommentar (från en blonderad blondin som en gång i tiden var äkta blondin)

Anonym sa...

Kände du igen historien....? :-)

En retsticka sa...

Jag minns när vi satt längst bak i klassen och suktade efter en viss blondin. Nu är hon tyvärr gift ;-)

Rescue sa...

Just det ja.... Längst bak i OBS-klassen! Jädrar vilken kul tid....!