torsdag 17 april 2008

Men va f-n.....

..... jag kan plötsligt inte lägga in nån bild! Är det månne modebloggmaffian som hackat min blogg för att jag tar marknadsandelar från dom? Eller naturmuppar som inte gillar varginläggen?

Nu skall i alla fall Vårdförbundet strejka. Detta inkompetenta fackförbund med en hög Florence Nightingale-tanter har överträffat sig själva, och vågar lite försiktigt säga till de stora förhandlarna:
"Ursäkta, men vi tänkte kanske att vi inte kommer till jobbet på måndag några av oss." Jag gick ur detta fack för ett halvår sen när de pådyvlade mig sämre arbetstidsvillkor än jag hade innan. Bl a får jag nu jobba till 65 istället för 60. Tror dom.... När jag blir 55 så blir jag brandman på heltid och blir SKAF:are. Då går jag hem vid 60 i alla fall.
Vårdförbundet, ni har spelat ut er roll för sjuksköterskorna! Släpp taget, och ägna er åt annan välgörenhet än den ni bedriver på vår bekostnad!

Guldklimpen (målar): -Pappa, vad är det för färg på en hund?
Pappan: - Ja du, vilken du vill....
Guldklimpen: - Ja men... vilken färg har dom?
Pappan: - Vilken färg har våra hundar? Rita av dom!
Guldklimpen: - Jag kommer inte ihåg hur de ser ut.....
Pappan: - Ja men titta på dom! Grå, vit och svart.
Guldklimpen: -Nä jag ser inte.... jag gör en grön!

Varför försöker man?

12 kommentarer:

Anonym sa...

Du sa faktiskt -vilken du vill!

Rescue sa...

:-)
Ja, jag gjorde visst det....

Pappas lilla troll! Idag sjöng hon Imse Vimse Spindel med plutmun! Jättekul!

Anonym sa...

OjOj här får du problem om så där 10 år....Bestämmer själv...

Anonym sa...

Apropå vårdförbundet - har du gått ur detta underbara fuck, Oj usräkta jag menar fack..???

Rescue sa...

Ja, det gjorde jag på stående fot när de var och informerade om sina fantastiska åtgärder på stationen.

En retsticka sa...

Har du hackat sönder HTML redigeringen Tony? Man ska inte ändra utan att veta vad de e man håller på med ;) Men varför vara med i facket överhuvudtaget? Speciellt sköterskefacket för hur stor är chansen att få stämpla där? De flesta fack suger. Hittade en kul bild på tjuvtittat.se förut. nattinatti

Anonym sa...

Haha, jag gillar din blogg =)

Rescue sa...

Tack Therese!
Är du en syster till Erika, måntro...?

Anonym sa...

Ja min lillasyster....

Rescue sa...

Kan man bli mindre?

Anonym sa...

Nej man kan nog inte bli mindre annat än i ålder (tyvärr) hon är längre men inte bredare om du förstår vad jag menar...

Rescue sa...

;-)