tisdag 8 april 2008

Sjuksköterska....

... är jag utbildad till. Å nu så vill de att vi ska strejka. Ja, inte vi på ambulansen, hur skulle det se ut? Vi ska få högre lön, säger dom. Vårdförbundet. Sist de sa det så förhandlade dessa magnater fram 10%. Kanon! Men i det finstilta stod det att det var under 5 år. 2% om året, alltså. Duktigt!
Ska vi ha mer betalt då? Vi sparkar som regel uppåt i alla lägen, chefen har ju mer betalt än oss och han sitter ju bara på kontor och gör ingenting! Eller? Är vi konsekventa i det resonemanget så skulle väl de undersköterskor och biträden som finns ha mer betalt än oss, för idag är ju vårt jobb mest pappersarbete. Patienten sköts av underliggande yrkeskategorier.
Eller? Åtminstone inom vissa delar av verk-
samheten.
Det kanske är ansvaret som ska ge betalt? Vad ska jag ha mer betalt för? Att jag inte gör fel så patienten avlider? Får patienten sämre vård om jag har sämre betalt? Håller jag mig sämre uppdaterad i min medicinska kunskap om jag har sämre lön? Nej, självklart inte. Om så hade varit fallet så hade vi redan nu haft rejält högre lön. Man hade inte vågat annat.... Dags för SKL att se vad vi faktiskt gör, och är utbildade till, och lönesätta oss därefter.


Varghatare skall bli av med sina licenser! Det tycker i alla fall en riktigt malplacerad överåklagare i ....... Malmö. Han älskar vargar! Kul kille! Jag älskar tigrar..... jag kan göra det för jag har de inte här, och de äter inte upp mina nära och kära. Så, med risk för att denna imbecilla person får sin röst hörd högre upp i hierarkin;
- Mer varg åt Sverige! Gärna hela Sverige och inte bara Värmland! Å låt mina licenser va ifre nu så ja kan hjälpa till att skjuta undan dom när ni får problem i Malmö.

/Tony

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vlken tur att jag lurade dig att börja blogga... Fan du har ju massor med åsikter.

Anonym sa...

Jaaa.... kanske för många..... Jag kanske skriver för mycket? Det bara liksom bluddrar ur mina pekfingrar när jag sätter mig....
Skit samma, förresten! Vill man inte läsa så behöver man ju inte! ;-)

En retsticka sa...

haha du är allt en go göbbe.

Anonym sa...

Hm, vargfrågan kan ju diskuteras- i en evighet!

Vi kanske borde skjuta av en del för att skydda de våra, men vi måste passa oss så att inte stammen försvinner. Varför inte försöka sprida ut dem istället (till exempel till skåne...), vi vet ju alla att mellersta sverige är värst "drabbade". Så länge de inte utgör någon fara- låt dem va!
Men självförsvar är ju det viktigaste. Vi måste få försvara de våra!

Tony, du har en kul blogg, vi vill se mer av dina åsikter så vi har något att tjäfta emot.
Vi verkar ha en del skilda åsikter du och jag...

Anonym sa...

Alltid kul att käfta emot den smartaste...! Mer kommer nog, ta gärna debatt! :-)