måndag 14 april 2008

Kör kvinnor sämre än män?

Vad svarar man på den frågan utan att hamna i onåd? I Schweiz har man kommit på att kvinnor kör sämre än rattfulla män, och höjer tillåten alkoholhalt i blodet för framförande av fordon. Av säkerhetsskäl. Woow... tänk om det förslaget lades i Sverige! Vilket j-a liv det skulle bli! Är det fel, då? Ja, inte kan kvinnor köra så dåligt i allmänhet så en rattonykter manlig chaufför gör det bättre. Om de nu kör sämre, varför gör de det? Troligen för att vi män ALLTID sätter oss bakom ratten när vi ska nånstans. Av säkerhetsskäl....
Döm själva, jag törs inte!

För övrigt tycker jag det är synd att Gudrun Schymans Feministparti inte hamnade i Riksdagen. Då hade de kunnat driva kvinnofrågan fullt ut, och de andra partierna kunde ha ägnat sig åt det som är viktigt. Som till exempel vargjakt. Eller bensinskatt.

Å jädrar va skäll ja kommer att få nu! ;-)
/Tony

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det skulle vara kul att höra Guldklimpens kommentarer om vargar! Jag har en LITEN aning hur det låter.
Tjo!!

Rescue sa...

Undrar om jag våger det..... Äh, hon är ju inte straffmyndig, så varför inte?
Det kommer....!

Anonym sa...

Håller med anonym. Mer kommentarer från den ack så kloka guldklimpen, föresten vad tycker hon om att kvinnor kör sämre än män??

Rescue sa...

Jag skall försöka utröna detta under vårt frukostsamtal imorgon!
;-)

En retsticka sa...

Jag var gift med en rysska som hade estländskt körkort och var det nångång jag var tvungen att sätta henne vid ratte av promilleskäl så var det gråt och tannagnisslan. Från båda håll. Hon grät hela vägen hem och mina knogar vitnade. Jag tror verkligen på att kvinnor kör sämre i många länder men det gäller kanske inte i så mycket i sverige. TOM min 70åriga mamma kör än.

kram

Rescue sa...

Du har nog rätt i det, Jimpan!