söndag 4 maj 2008

Om ni ser....


.......den här filuren nånstans så kan ni hälsa honom att jag just deklarerat och att han kommer att få behålla en avsevärd del av det han bestulit mig på under året som gått. För er som inte känner igen honom så är det Anders Borg. Kännetecken: Hästsvans och budgetproposition under armen.

Jag har fått lite bassning för att vara för dålig på att uppdatera.... Förklaring:
Solsken, en jävla gräsmatta, jobb, mera jobb. Och nu deklaration. Om ni tror att det bara är att sätta ett kryss och skicka in så tror ni fel. Det är Skatteverkets idé om att ge tillbaka för alla de år vi försökt lura tillbaka några skattekronor. Om man inte sätter sig och plitar lite så missar man MASSOR med avdrag. Allt är minsann inte förtryckt....

Det verkar som en viss spridning om mina skriverier om kollegorna skett. Nu får man börja vara försiktig! Därför tänkte jag nu i "Serien om kollegorna" berätta en historia från en annan station, i svunnen tid.
Man hade just gjort lite omstrukturering i verksamheten på den lilla orten, och flyttat ambulansen från vaktmästeriet till vårdcentralen. De vaktmästare som hittills kört var avpolletterade. Nu skulle plötsligt alla köra, men det var långt ifrån alla som ville detta. Äldre damer som bara åkt med började protestera, dock för döva öron. "-Det var bara att göra som man blir tillsagd", blev svaret.
Den här kvinnan visste trots detta på råd..... Gång efter annan så backade hon in ambulansen alldeles för långt in i garaget så både klädskåp och ambulans fick omfattande plåtskador. Hon blev helt sonika för dyr för Värmlands Läns Landsting som det då hette, och blev av med rätten att överhuvudtaget sätta sig bakom ratten.

/Tony

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kul. Jaså kollegorna börjar surna till ute i länet. Hmmm. Man får ju hoppas att du inte får höra nåt rykte om mig - som blir till en rolig blogg.

Deklarera det hade jag glömt!! men det var väl 5 Maj för kl 24:00??? Så det är väl nångra timmar kvar.

Anonym sa...

Nädå, inga sura miner! Men man riskerar ju alltid en rekyl.... Rykte om dig tas tacksamt emot!!!! :-)

Anonym sa...

Jag har massor av rykten om henne, dock på det privataplanet.
.........................
Närå Erika!!!! Sånt talar vi inte om här!!!! Eller?????????

Anonym sa...

Men hallå!!! På det här personliga planet har vi väl inga hemligheter... Om du inte vill skriva själv så går det ju att skicka ett mail till mig!

:-)

Anonym sa...

Jag antar att det är anonym som vet mest om det mesta som finns att veta om just mig och det är väl inte bara rykten. Men jag tror inte det finns så stor blogg/mailbox att det rymms så snälla vi struntar i det i detta forum....Eller???

Anonym sa...

Allt stannar hos mig!!!! Jag får mejla dig om nåt annat.
Kram kram

Anonym sa...

klipper du fortfarande gräs eftersom du inte har tid att uppdatera???