söndag 20 april 2008

"Alla ska till sjukhus...."



I serien om kollegorna skall nu berättas om en kollega på en annan station i länet. Jag säger inte vilken, men det är den största vi har....

Trafikolyckor brukar ha en tendens att bli lite röriga i inledningsskedet. Men man brukar ganska snabbt få grepp om vad som hänt och vilka som varit inblandade. Så även denna gång, där personalen räknade in de olycksaliga. Vi brukar försöka få med alla till sjukhus, dels för att de ska bli bedömda av en doktor och dels för att de ska ha en dokumentation för ev framtida men gentemot försäkringsjättarna. Vid denna olycka så ryckte kollegan tag i en patient vid olycksplatesen som lite motsträvigt lät sig undersökas. Han försökte flera gånger ifrågasätta varför han skulle till sjukhus, men blev abrupt avbruten varje gång av nämnda kollega. Väl på sjukhuset lämnas patienten över till mottagande personal:
Sjuksköterska: Hur är det med dig? Har du ont nånstans?
Patient: Nä.....
Sjuksköterska: Ingenstans? Hade du bälte på dig?
Patienten: Nä.... alltså.... jag har inte krockat.....
Sjuksköterska: Inte krockat?
Patienten: Nä.... jag är bara vittne till olyckan!
.
Fast även vittnen till olyckor kan ju må dåligt, det vet vi ju.........
.
Jag jobbar idag, det är ju helg! Och varit på säsongens första gräsbrand. Varför eldar ni gräs??? Det försvinner ju av sig själv!
.
Ha en trevlig kväll!
/Tony

5 kommentarer:

Anonym sa...

ska man inte röka gräs....

Rescue sa...

:-)
Jo, just så var det väl! "Don´t drink and drive... smoke and fly!"
Näää, jag är nog inte så mycket för den där rökningen. Förutom kött! Dä ä gôtt!

Anonym sa...

Apropå våra kollegor..
Jag vet vem du talar om, HiHi...

Anonym sa...

Vi vill gärna höra historien om att "ringa en vän" - om den inte bara är ett rykte ute i länsverksamheten...

Rescue sa...

Det är inte bara ett rykte, och den finns med på "-att göra-listan"!

;-)