lördag 10 maj 2008

Bara 16 veckor kvar......


.... till ÄLGJAKTEN! Nu kan tyckas att man fördärvar allas förhoppning om en fin sommar osv, men det menar jag inte alls. Det får gärna bli en fin, kort, snabbt överstånden sommar tills jaktsäsongen återigen står för dörren! För övrigt så är det min yngste jämte på bilden med sin första egenhändigt (nästan) dödade älg under fjolåret.
Lovisa har blivit ett motorfreak! Hon startar dagen med "-Jag vill åka moped, pappa!", fortsätter med "- Ska vi ta fyrhjulingen och åka till skogen?", och avslutar dagen med "- Pappa, jag kan inte sova om vi inte åker moped först!" Jag som trodde att treåriga tjejer lekte med Barbie, serviser och annat. JAG ÄR ÖVERLYCKLIG!!! :-)
Det går upp för mig mer och mer att det där med bloggande, det är ta mig tusan ingen sommaraktivitet. Det finns alldeles för få timmar per dygn för att det ska räcka till allt denna årstid. Sååå, mina vänner jag fått (och ovänner) , det kan bli lite si och så med uppdateringen. Men slutar gör jag inte, jag har alldeles för mycket kvar att berätta om brand och ambulansfolk!
.
Och glöm inte lunchen te vecka!
.
Bara en sak jag hittade... Finska är ju inte så svårt!
/Tony

12 kommentarer:

Anonym sa...

Älgjakt??

Anonym sa...

Älgjakt??

Anonym sa...

FAST NU DET VÄL SNART 14 KVAR?
KLIPPER DU FORTFARANDE GRÄS ELLER?

Anonym sa...

Mera välskött gräsmatta får man nog leta efter!!!
fröken norromtorsby

Anonym sa...

Jättefina gräskanter antagligen...

Anonym sa...

inga maskrosor där inte!!!

Anonym sa...

Troligtvis så plockas dom för hand kan jag tro (maskrosorna alltså).

Anonym sa...

Finns nog inte nåt annat sätt som duger. Det finns säkert ingen mossa heller. Också den upptagen för hand.

Anonym sa...

En sån välskött gräsmatta skulle man ha...

Anonym sa...

....Förresten så hörde jag att regeringen lagt förslag på att man ska plantera in rejält med varg i skogarna runt arvika...

Anonym sa...

Yes!!! Många vargar blir det!!!

Anonym sa...

Oj, va flitiga ni varit! Nä, nu får jag nog ta och uppdatera lite.....