söndag 1 juni 2008

Det här med att uppdatera....


... är jag inte särskilt bra på har det visat sig. Flitig i början, sen kom solen, massa arbete ute osv. Men nu gör jag ett försök.
SEMESTER!! Hela juni, bortsett från ett dygnspass på midsommardagen. Men det blir jag rejält kompenserad för, så det känns ok. Har rivit balkongen, och skall ge mig på altanen i eftermiddag. Sen blir det nybyggnation, kanske med inglasning. Har inte riktigt bestämt mig för om det är ok att vara inne fast man egentligen är ute....

Bilden ovan är från en trafikolycka, en övning med deltidare i vårt upptagningsområde. Innovativ lösning på akut fixation av ett benbrott! De är fantastiska, våra spjutspetsar ute i obygden...

Sköterskestrejken är ju över till allas glädje. Nja, kanske inte riktigt allas. I alla fall inte alla sjuksköterskor. Vårdförbundet har gjort det igen, lagt sig platt på rygg med ett uddlöst löfte om att resten av löneökningen skall förhandlas lokalt. Så stod det i förra avtalet också, men ingen tog nånsin nån notis om detta. I alla fall inte i Värmland. Nåja, ett gott skratt fick jag mig i alla fall när avtalet var synat (det finns i sin helhet på www.vardforbundet.se).

Nästa uppdatering står skrivet i stjärnorna, men ska försöka komma med nåt i "Serien om kollegorna" .

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till att ha slutat klippa gräs för en stund. Klart det ska va glas - bara att skjuta undan varma dagar. Kom nu bara INTE OCH SÄG ATT DU INTE HAR TID ATT UPPDATERA PGA BYGGANDET.

Anonym sa...

http://www.moosegarden.com/400-17-112.html
där kan du kolla in älg under tiden du sitter på verandan och suckar. Ha en fortsatt fin sommar